Digipöörde koolikülastused: Kuressaare G 23.sept

Kuressaare Gümnaasiumi külastamiseks tuleb mul eelmisel õhtul Saaremaale sõita ja ämma juures ööbida, aga tänu sellele olen juba peale kl 8 hommikul platsis direktori kabinetis. Direktor Toomasega istume kohvilauas, kus üle laua vaatab suur mängulammas. Vestlema kutsustakse ka IT-juht Arvi, jutuks tuleb kooli IKT taristu. Wifi katab suure osa koolist, kuid ei pea vastu masskasutusele. Interneit välisühenduse pakkuja on EENet, kiirus on suhteliselt tagasihoidlik – samas on laiendamisvõimalus olemas. Koolijuht Toomas arvab, et peamiseks takistuseks digipöörde teel on õpetajate vähene valmisolek digitehnoloogiat süstemaatiliselt kasutada. Õppealajuhataja Maidu teeb mulle ekskursiooni koolimajas. Külastame füüsikalaborit, kus on näha ka robootikakomplektid ja õpilaste poolt konkursi jaoks tehtud iseliikuv nuti-ostukäru, seismajäänud CNC-pink jpm. Põikame sisse raamatukogusse (kaks tüdrukut kasutavad seal kooli wifit oma nutitelefonidega) ja kodunduse klassi, kus õpetaja Raili käe all on tüdrukutel valmimas hästilõhnav lõunasöök, laudki juba kaetud. Ka kodunduse klassis on digivahedeid, nt arvuti juhitav tikkimismasin. Näen põgusalt hiina keele tundi ja surun kätt noorukesel hiinlannast õpetajal, kelle inglise keel on aktsendivaba.
Vahetunnil näen jukude (ehk siis “rebaste”) ristimise tseremooniat, mille puhuks kõik kümnendikud on rõivastunud teatud etteantud muusikalise subkultuuri kaanonite kohaselt: emod, metallistid, rahvamuusikud, hiphopparid jne. Kõik on korraldatud sujuvalt ja mõnitamist pole näha.
Külastan õpetaja Olle Araki füüsikatundi 10.klassis, kus seekord üks õpilastest õpetajarolli on endale võtnud. Ta viib õppetööd läbi endaprogrammeeritud äpi baasil, mida siis klassikaaslased minu poolt kaasavõetud Samsungi tahvelarvutite peale installivad ja seal esitatud küsimustele vastuseid otsivad. Olle juhendab nii robootika- kui nutilabori ringe ja õpetab lastele programmeerimist peale tunde.
Järgmiseks külastan õpetaja Madli-Maria Naulaineni 1.kl arvutitundi, kus vaid mõne nädala koolis käinud lapsed avavad Google Drives paikneva esitluse, leiavad sellest esitlusest klaviatuurimängu veebilingid ja tulevad kenasti toime klaviatuurilt märkide leidmisega. Hiire kasutamine nõuab nii mõneltki pingutust – tegemist on ikkagi tap-swipe-pinch ajastu lastega.
Vahetunnil külastan IT—spetisalistide tuba, nad tutuvsutavad mulle omaloodud infosüsteeme (kooli koduleht, ainekaartide ja enesehinnangute veebilahendus). Avatud lähtekoodiga sisuhaldussüsteemid neile ei istu, eelistavad ise programmeerida just sellise lahednuse, nagu nende koolile tarvis on.
6. llass ajaloo tunnis teevad õpilased õpetaja Madli-Maria juhendamisel ajatelge MyHistro abil Samsungi tahvelarvutitel. Kui kooli wifi (mis taas kodukasutaja seadmetele rajatud) ei pea suurele kasutamiskoormusele vastu ja lihtsalt hangub tükiks ajaks, paneb üks poistest oma telefoni pealt hotspoti püsti ja tüdrukut lunivad: Riki anna mulle ka wifit!
Lõpuks toimub veel huvitav kohtumine kooli ujula juhiga, kes otsib IT-partnerit, et teha teoks oma idee ujumismütsi sisse paigaldatud. RFID kasutamiseks ujumise seirel analoogselt Endomondoga, mille aktiivne kasutaja ta on.

IMG_3315 IMG_3316 IMG_3317 IMG_3320 IMG_3321 IMG_3324 IMG_3327 IMG_3329 IMG_3341 IMG_3344 IMG_3345 IMG_3347 IMG_3348 IMG_3350 IMG_3353

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s