Digipöörde koolikülastused: Pelgulinna G 26.sept

Külastan Pelgulinna kooli koos Ljubljana Ülikooli informaatika doktorandi Špela Cerar’iga. Kooli uksel võtavad meid vastu IT-arendusjuht Birgy Lorenz ja direktor. Koolijuhil on seljas oranž kootud vest, mis on täpselt sama karva kui tema kooli ette pargitud uunikum-auto, lapsepõlvest tuttav RAF mikrobuss. Direktoriga me eriti pikalt ei räägi ja rohkem me teda selle päeva jooksul ei kohtu – selles koolis tunduvad digipööret eest vedavat Birgy ja seltskond aktiivseid naisõpetajaid. Birgy teeb meile koolimaja tutvustava tuuri, külastame molberteid täis kunstiklasse, õpetaja Tiina Nõgese robootikatundi. Koridoris satume peale muusikatunnile, kus lapsed istuvad ringis ja laulavad aafrika lastelaulu. Põikame sisse arvutiklassi, kus hetkel pole tundi. Seinal on õpilaste koostatud digiturvalisuse reeglistik ja mitukümmend näofotot inimestest, kelle kohta õpilased pidid digiturvalisuse tunnis oletama, kellega on tegemist. Pildi pöördel on inimese tegelik lugu. Špela näiteks peab CERT-keskuse juhti Kalev Pihli kahtlaseks tegelaseks, aga ei oska aimata Columbine’i koolitulistaja vägivaldset iseloomu tema foto järgi. Külastame veel ka hea loovuse auraga kunstiklassi, kus käsil T-särgi disain. Poiste käsitöö klassis näitab meesõpetaja endatehtud nukumaja ja fantastilist disain-jalgratast. Koridorides imetleme õpilaste taieseid (tegemist on kunstikallakuga kooliga). Kui algab vahetund, siis ummistuvad koridorid õpilastest, kellest suur osa istub seina ääres ja näpib oma nutitelefoni. Tegemist on suure kooliga, üle 900 õpilase. Birgy demonstreerib meile inglise keele õpetaja Kristi Saare loodud äppi Exam Madness, mis on tasuta allalaetav Google Play rakendustepoest. Tühjas matemaatikaklassi räägib matemaatikaõpetaja oma digi-tegevustest eumath.eu projektis ja mujalgi.
Külastame õp Grethe tundi, kus 1.klass tegeleb nutitahvlitega päris kogenult. Õpetaja tutvustab tunni algul kooli tahvelarvuti kasutamise reegleid, õpilased peavad kirjutama tabelisse oma nime ja tahvelaruvti taga oleva koodi. Tahvlitel on korralik ümbris.
Akud on tühjapoolsed, 17% peal oleva akuga aparaadi vahetab õpetaja välja enda oma vastu ja mõnele teisel toob pikenduse koos laadijaga. Wifi-võrku sisenemine käib läbi vahelehe, kus tutvustatakse PG Wifi kasutamise reegleid. Õpilased asuvad voltima paberist asju, juhised selleks on igaühel oma tahvlis.
Kooli tunniplaanis on informaatikatunnid 1-11 klassini, aga tihtilugu on informaatikatund lõpimitud mingi muu õppeainega.
Külastame veel kahte tundi, milles kasutatakse kooli tahvelarvuteid Kahoot-viktoriiniks.
Päeva lõpul osaleme kooli Digipöörde tiimi koosolekul, mis on hästi konstruktiivne ja tegus.
Ülevaade tehtust on kirjas tiimi blogis ja õpetajate loodud/leitud digimaterjalid kogutakse veebilehele http://pgalg.weebly.com
Juttu tuleb ka hiljuti tehtud lapsevanemate küsitluse tulemustest: valdav osa vanematest on nõus nutitelefoni kasutamisega, aga tahvelarvutid peaksid tulema kooli poolt ühesugused, kodused reeglid nutiseadmete kohta on paljudel.
Õpilaste küsitlusest: osa õpilastest pidas piisavaks, et õpetaja kasutab ainult oma lauaarvuti; 3% (mullu 10%) õpilastest on digiseademte kasutamise vastu õppetöös.
IMG_3426 IMG_3432 IMG_3433 IMG_3435 IMG_3441 IMG_3450 IMG_3453 IMG_3454 IMG_3464 IMG_3477 IMG_3490 IMG_3491 IMG_3499 IMG_3505 IMG_3508

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s